تِرِشه

تِرِشِه به گویش اردکانی راه باریکی را گویند که بین کرت ها (زمین کشاورزی) فاصله انداخته است

تِرِشه

تِرِشِه به گویش اردکانی راه باریکی را گویند که بین کرت ها (زمین کشاورزی) فاصله انداخته است

طلاب و فضلای اردکانی پیشتاز در فعالیت تشکیلاتی برای تقویت گفتمان انقلاب

سیدمجتبی رفیعی اردکانی | سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد سعیدی، نایب رییس و از اعضای هیأت مدیره مجمع نمایندگان طلاب، شب گذشته در نشست طلاب و فضلای اردکانیِ مقیم قم، ضمن اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر «انقلابی‌ماندن حوزه علمیه»، گفت: گفتمان انقلاب اسلامی باید در حوزه جریان داشته باشد.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان در سخنان اخیر خود این روایت را خواندند که: «مَا خُیِّرَ عَمَّارٌ بَیْنَ أَمْرَیْنِ إِلَّا اخْتَارَ أَشَدَّهُمَا عَلَى بَدَنِهِ؛ عمار در هیچ موردی بین دو امر مخیر نشد؛ مگر اینکه آنچه برای بدنش سخت تر بود، انتخاب می‌کرد.»

 

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب افزود: امروز تدریس در حوزه خیلی خوب است، اما کار آسانی است؛ ولی پیش‌گیریِ از خطرات و انحرافات فکری که دین را تهدید می‌کند، بسیار مهم و سخت است.

 

وی ضمن ابراز تأسف از ترویج اندیشه‌های غربی در دانشگاه‌ها و حمایت برخی اساتید دانشگاه از اندیشه‌های منحرف غرب، خاطرنشان کرد: خطری که مقام معظم رهبری گوشزد می‌کنند، خطر دین‌زدایی از جامعه شیعی است؛ اشارات رهبری برای ما کارساز است؛ ایشان از ما می‌خواهند عمارگونه وظایف سخت و سنگین را انتخاب کنیم.

 

حجت‌الاسلام سعیدی با بیان این‌که نظام و ملت ما در برابر قدرت‌های بیرونی مقتدرانه ایستاده است، ضمن اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایران، اظهار داشت: امروز باید مراقب باشیم جوانان ما از دین فاصله نگیرند و مسؤولیت آن بر عهده حوزه علمیه است؛ اما ما نسبت به تبلیغ حوزه در مراکز و محیط‌های اجتماعی و دینی و در مراکز علمی و دانشگاهی هنوز مشکل داریم.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی طلاب و روحانیان در سطح شهر، گفت: این‌ها لازم است اما کافی نیست؛ حوزه اگر از رسالتش فاصله بگیرد، قطعا آسیب می‌بیند و اگر حوزه آسیب ببیند، ضربه اصلی به دین وارد می‌شود.

 

مسئول اداره امور طلاب و دانش آموختگان قم با اشاره به خطر نفوذ دشمن، ابراز داشت: یکی از موانع اصلی جلوگیری از نفوذ دشمن کنار گذاشتن منازعات سیاسی است؛ چرا که برای مقام معظم رهبری انقلاب و ضد انقلاب مطرح است نه چپ و راست.

 

وی افزود: دشمن در منازعات سیاسی دخالت می‌کند و همه را به جان هم می‌اندازد که باید از این‌ها به شدت پرهیز کرد.

 

نایب رییس مجمع طلاب در بخش دیگری از سخنانش درباره نشست طلاب انقلابی به منظور دغدغه‌های حوزوی و فرهنگی، گفت: اصل اجتماعات برای طلبه‌ها هیچ منعی ندارد و کسی نمی‌تواند مانع برگزاریِ نشست طلابی که دغدغه انقلابی دارند، بشود، مگر این‌که هدف خاصی بر خلاف مصالح نظام و انقلاب داشته باشند که طبیعی است همه حساس می‌شوند. من معتقدم که اجتماعات انقلابی را باید نهادینه کنید.

 

وی تأکید کرد: در صورت برگزاری چنین جلساتی نمایندگان طلاب موظفند در آن جلسات شرکت کنند؛ البته این، یک وظیفه اخلاقی نماینده طلاب است نه وظیفه قانونی.

 

حجت الاسلام سعیدی افزود: البته این جلسات نباید با عنوان مجمع طلاب برگزار شود؛ چون برگزاری جلسات مجمع طلاب، فقط شأن نماینده مجمع است. نماینده مجمع بعد از آن‌که رأی آورد و جامعه محترم مدرسین رأی را تنفیذ کرد، نماینده قانونی است و طبق آیین‌نامه جامعه مدرسین و اساسنامه مجمع طلاب، حرمت و شأن نماینده باید حفظ شود و درست نیست در جمعی به نماینده قانونی حوزه بی‌احترامی شود.

 

گفتنی است، طلاب و فضلای شهرستان اردکان با برگزاری نشست‌های تخصصیِ مختلفِ فرهنگی، تبلیغی، پژوهشی، آموزشی و... برای تقویت گفتمان انقلاب در حوزه، به دنبال نهادینه‌سازیِ نشست‌های انقلابی حوزوی هستند.

منبع: خبرگزاری رسا












 

  • سیدمجتبی رفیعی اردکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">