تِرِشه

تِرِشِه به گویش اردکانی راه باریکی را گویند که بین کرت ها (زمین کشاورزی) فاصله انداخته است

تِرِشه

تِرِشِه به گویش اردکانی راه باریکی را گویند که بین کرت ها (زمین کشاورزی) فاصله انداخته است

فرماندار اردکان: خیلی از مشکلات فرهنگی با راهنماییِ روحانیت حل خواهد شد

سیدمجتبی رفیعی اردکانی | پنجشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

فرماندار اردکان گفت: وظیفه ماست که هر موقع نماینده محترم طلاب از ما دعوت کرد، در جلسه حضور پیدا کنیم و ضمن گفت‌وگو از راهنمایی و نظرات روحانیون در امور فرهنگی، معنوی و دینی استفاده نماییم؛ چون خیلی از مشکلات فرهنگی با ارشاد و کمک و تعامل روحانیت مرتفع می‌شود؛ آن‌وقت است که راهمان هموارتر می‌شود و انشاءالله به مقصد می‌رسیم.

 

 

حسین اسماعیلی فرماندار محترم اردکان با حضور در جمع طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، از این‌که در حضور علما و فضلا شهرستان اردکان به ویژه حضرت آیت‌الله محمدی رئیس دفتر امام خمینی(ره) حضور دارد، ابراز خوشحالی کرد.

 

وی همچنین در ابتدای این مراسم از حجت‌الاسلام علی دهستانی، نماینده محترم طلاب اردکان به خاطر برگزاری این جلسه و دعوت از فرماندار به این جلسه تشکر نمود.

 

حسین اسماعیلی ضمن احترام به مقام والای علمای شهر چون آیت‌الله خاتمی و آیت‌الله بهجتی، گفت: همچنین به مقام 420 شهید بزرگ و جاویدان شهرستان ارکان احترام می‌کنیم؛ کسانی که با ریختن خون خودشان این انقلاب را بیمه کردند؛ چه شهدایی که در راه پیروزی انقلاب با ایثار جانشان انقلاب را به پیروزی رساندند و چه شهدایی که با ایثار در هشت سال دفاع مقدس، انقلاب را بیمه کردند.

 

وی با تأکید بر این‌که «همچنان راه شهدا باز است»، خاطرنشان کرد: امروز موقعیت کشور ما در منطقه حساس است؛ متأسفانه به دلیل تفرقه‌ی جامعه اسلام، استکبار با استفاده از گروه‌های تکفیری به این اختلافات دامن می‌زند؛ اما خوشبختانه با لطف خدا و با تدابیر مقام معظم رهبری صحنه جنگ و دفاع از مرزهای اعتقادیِ ما فراتر از مرزهای خاکی ایران رفته و می‌بینید که بسیج و سپاه در کشورهای سوریه و عراق با خونشان نه تنها از انقلاب، بلکه از جهان اسلام دفاع می‌کنند.

 

اسماعیلی با اشاره به عامل وحدت در پیشبرد اهداف انقلاب گفت: به تعبیر امام(ره) وحدتِ بین اقشار مختلف مردم و همچنین بین روحانیت و دانشجوها باعث پیروزی انقلاب شد؛ همچنین این وحدت باعث شد که در جنگ به پیروزی برسیم، امیدواریم با همین وحدت بتوانیم مشکلات فرهنگی شهر و کشور را نیز برطرف کنیم.

 

وی افزود: مشکلات کشور به خصوص مسائل فرهنگی تنها با وحدتِ رویه حل خواهد شد و امیدواریم با استفاده از تجارب افراد مختلف مشکلات را حل کنیم.

 

فرماندار اردکان گفت: وظیفه ماست که هر موقع نماینده محترم طلاب از ما دعوت کرد، در جلسه حضور پیدا کنیم و ضمن گفت‌وگو از راهنمایی و نظرات روحانیون در امور فرهنگی، معنوی و دینی استفاده نماییم؛ چون خیلی از مشکلات فرهنگی با ارشاد و کمک و تعامل روحانیت مرتفع می‌شود؛ آن‌وقت است که راهمان هموارتر می‌شود و انشاءالله به مقصد می‌رسیم.

 

اسماعیلی با بیان این‌که مقصد ما چیزی نیست جز رسیدن به اهداف والای نظام، خاطرنشان کرد: ما اعتلای نظام را می‌خواهیم و می‌خواهیم یک جامعه متمدن دینی را تشکیل بدهیم؛ بنابراین نباید منفعل باشیم و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و سعی و تلاش نماییم تا ظرفیتِ به‌جود آمده را به فرصت تبدیل کنیم، نه این‌که برای ما چالش باشد؛ و این به دست نمی‌آید مگر با وحدت و انسجام.


وی با بیان این‌که اختلاف سلیقه نباید به ایجاد شکاف در جامعه بینجامد، ابراز داشت: باید شکافی را که وجود دارد از بین ببریم؛ چون همه در یک کشور واحد زندگی می‌کنیم و دین واحدی داریم. مملکت متعلق به چپ و راست نیست، بل‌که برای همه است و همه باید سعی کنیم از این گذرگاه پیروز بیرون بیاییم، و پیروزی به دست نمی‌آید مگر با تعامل و وحدت؛ چون اصلی‌ترین عامل برای رشد و توسعه همه جانبه کشور در عرصه‌های مختلف، چیزی نیست جز وحدت و اتفاق نظر.

 

فرماندار اردکان افزود: در عین حالی که ممکن است یک‌سری اختلاف سلیقه‌ها باشد، اما همه تحت لوای ولایت مطلقه فقیه و معتقد به آن هستیم، و انشاءالله بتوانیم با این دیدِ منسجم و وحدت‌گرا و با سعی و تلاش، خیلی از مشکلات و مسائل را حل کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن بیان مشکلات مختلف فرهنگی شهر، از طلاب و روحانیون شهرستان خواست طرح‌ها و برنامه‌های خود را برا حل این مشکلات و معضلات فرهنگی ارائه بدهند.

 

در ادامه مراسم، فرماندار شهرستان اردکان به سؤالات حاضرین پاسخ گفت.


گفتنی است، نماینده طلاب و فضلای اردکان ضمن استقبال از سخنان فرماندار محترم شهرستان اردکان، آمادگی خود را برای تعامل در راستای سیاست‌گذاری فرهنگی طلاب و فضلا در امور کلان فرهنگی شهرستان اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد در چند ماه آینده طرح‌های فرهنگی طلاب به مسئولین شهر به ویژه فرمانداری ارسال خواهد شد.

  • سیدمجتبی رفیعی اردکانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">