تِرِشه

تِرِشِه به گویش اردکانی راه باریکی را گویند که بین کرت ها (زمین کشاورزی) فاصله انداخته است

تِرِشه

تِرِشِه به گویش اردکانی راه باریکی را گویند که بین کرت ها (زمین کشاورزی) فاصله انداخته است

روحانیت از تمام ظرفیت خود برای حضور در مسائل کلان فرهنگی شهر استفاده کند

سیدمجتبی رفیعی اردکانی | شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۳ ب.ظ | ۱ نظر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام منصوری‌خواه، استاد حوزه علمیه اردکان و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر این شهرستان در جلسه طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم که در ساختمام مجمع طلاب استان یزد برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.

 
وی با بیان این‌که فرهنگ، متعلق به حوزه و روحانیت است، اظهار داشت: روحانیت که سکاندار حرکت اسلامی و فرهنگی کشور است باید از همه ظرفیت‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای فعالیت فرهنگیِ روحانیت فراهم کرده است، استفاده کند.
 
حجت‌الاسلام منصوری‌خواه با اشاره به این‌که ما از همه ابزارهایی که جوان‌ها را به فرهنگ و دین جذب کند، استفاده نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما با هم‌فکری و کمک شما طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می‌توانیم در طول سال طرح‌ها و برنامه‌های خوب و جذابی در اردکان داشته باشیم و انشاءالله با یک نوآوری بتوانیم با کمک یکدیگر به مسائل فرهنگی شهر خدمت کنیم.
 
وی افزود: در شهرستان اردکان در ورزشگاه آیت‌الله خاتمی حدود سه، چهار هزار نفر جوان برای تماشای مسابقات والیبال می‌آیند، چرا این جمعیت در مکان‌هایی که سکاندارش حوزه است، دیده نمی‌شود؛ در حالی که مردم اردکان همیشه به روحانیت علاقه داشتند و الان نیز علاقه دارند.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اردکان بیان داشت: متأسفانه ما فعالیت‌هایمان را کاملا با سیاست آمیخته‌ایم و فرهنگ را سیاست‎‌زده کرده‌ایم و اگر کسی در مسائل سیاسی با ما نباشد، به او میدان نمی‌دهیم و به او محل نمی‌گذاریم؛ در حالی که به هیچ وجه چنین رویکردی پسندیده نیست.
 
وی از این‌که همه چیز، حتی فرهنگ را سیاسی کرده‌ایم اظهار تأسف کرد و افزود: در سال جدید باید تحول و تغییری در این مسائل صورت بگیرد و همه، عزم خود را جزم کنیم تا بینش دینی و فرهنگی مردم را بالا ببریم.
 
حجت‌الاسلام منصوری‌خواه تأکید کرد: کارشناسان از نهادهای مختلف در طرح‌ها و تصمیمات فرهنگی شهر فعال هستند، ولی متأسفانه حوزه علمیه در این مسائل ورود نکرده است و سهم آن نسبت به نهادهای دیگر، شاید یک‌دهم باشد؛ این در حالی است که سه نفر از اعضای شورای شهرِ اردکان روحانی هستند و از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم می‌خواهند طرح‌ها و برنامه‌هایشان را ارائه دهند.
 
وی وضعیت فرهنگی شهر اردکان را در مقایسه با شهرهای دیگر خوب ارزیابی کرد و در ادامه ضمن بیان مشکلات فرهنگی حال حاضر این شهرستان، گفت: این‌ها معضلات فرهنگی شهر است که هنوز چالشی نشده است، اما اگر دیر بجنبیم و اقدامی نکنیم، مسأله بسیار حاد و غیرقابل جبران خواهد شد.
 
استاد حوزه علمیه اردکان افزود: در عرصه فرهنگ باید همه به یکدیگر کمک کنیم تا اصالت فرهنگیِ شهرستان اردکان حفظ شود؛ این هم همت مسؤولان و هم شما طلاب و فضلا را می‌طلبد که پیش‌قدم و علمداران مسائل فرهنگی هستید.
 
وی ضمن تشکر از طلاب و فضلایی که در ایام تعطیلات نوروز فعالیت فرهنگی می‌کردند، گفت: فعالیت طلاب خوب است، اما همه ظرفیت‌های حوزه علمیه قم برای طرح‌های فرهنگی در سطح شهر استفاده نمی‌شود و لازم است از این به بعد با هماهنگی و سازماندهی بیشتر شاهد حضور چشمگیر و جذاب روحانیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی شهر باشیم.
 
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرستان اردکان، سلام گرم مسؤولان شهر را به طلاب و فضلای اردکانی مقیم قم ابلاغ کرد و از قول شهردار محترم، گفت: شهردار اردکان ابراز کرد: طلاب و فضلای اردکانی مقیم حوزه علمیه قم هر تصمیمی بگیرند، چنان‌چه طرح و برنامه‌های فرهنگی را از طریق حجت‌الاسلام علی دهستانی، نماینده محترم مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به ما ارائه دهند، وظیفه خود می‌دانیم مقدورات لازم را برای اجرای طرح‌ها تأمین ‌کنیم.
 
گفتنی است، این جلسه که با حضور حجت‌الاسلام دهستانی، نماینده مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد، طلاب حاضر نقطه نظرات خود را با رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اردکان درمیان گذاشتند و مقرر شد کارگروهی ذیل نماینده طلاب تشکیل شود تا پل ارتباط نماینده طلاب با مسؤولان شهر باشد.
  • سیدمجتبی رفیعی اردکانی

نظرات  (۱)

  • بصیرت زده یا روشنفکر
  • سلام در سفری به اردکان یزد گذرم بر مدرسه علمیه افتاد طلبه ای فاضل که هم تحصیلکرده دانشگاه و هم حوزه بود و هم محققی برای خودش ..وقتی از حال و روز اساتید حوزه اردکان پرسیدم گله و شکایت کرد از بی سوادی برخی و بی بصیرتی برخی دیگر و مهمتر اینکه دادن درس به غیر حزب اللهی چرا که شهر خالق گفتگوی تمدنهاست و جالب اینکه اسمی هم از این اقایی که میگی نام برد که اصلاح طلب و اینکه چه کارهایی مه در شورای شهر نکردند بماند.....راستش از طلاب و فضلای قم و خبرگزاری رسا چنین خبری که تحقیق نشده وسابقه افراد ندانشته شودبعید بود.البته این را منکر نیستیم که مسوولینی که در جایگاه هستند درمعرض نقد و جواب و پاسخگویی باشند اما به دور از اغراض سیاسی...ایا همانگونه که تخلف می کنند با اینها برخورد می شود که اسم اینها را در بوق وکرنا کنند.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">